Gertrudes

Yollibox

Kategori: Mat och recept

 
För ett tag sedan läste jag om Yollibox för första gången på en blogg. Sen känns det som att jag hört talas om det jätte mycket de senaste, igenom vänner, familj, internet och ännu mer bloggar. För er som inte vet vad detta är för något är det fryst yoghurtglass med låg fetthalt, utan konstiga tillsatser. Sen innehåller den även kostfiber och nyttiga bakterier vilket är positiva. Sötman kommer ifrån druvsockret och råsockret!
 
Klart att en sådan här grej lockar alla tjejer därute som är mitt uppe i en hårdträningsperiod.
 
Eftersom jag själv aldrig smakat den så kan jag inte uttala mig om smaken. Jag har hört så himla mycket olika recensioner om den, både gott och ont. Såg att en kompis hade skrivit på hennes Instagram att den smakade träsmak, man blir ju lite tveksam om denna lilla papperslåda med fryst yoghurt verkligen är lika gott som glass? Sen är det klart att företaget också tar betalt, 55 kr kostar den! Jobbigt val när man står i frysboxen i mataffären och ska välja mellan Ben&Jerry's eller Yollibox? En sak är iallafall säker, jag kommer inte välja den naturella smaken för den har jag hört mest illa om. Kan tänka mig att den smakar fryst naturell yoghurt... Då äter jag hellre vaniljyoghurt!
 
Är det någon som smakat den och isåfall vad tycker ni? (skriv också vilken smak ni testade)
 
Ser ändå ganska lockande ut...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Testat både choklad, jordgubbar och mango. Enligt mig så var chokladen inte speciellt god men jordgubbrn var det och mango jäätte god! Den smakade så mycket mango och liknade vanlig glass (vilket jag trodde alla skulle göra). Men värt ett smakprov, kram kram :)

    Svar: Tack för svaret! Ska nog testa jordgubb eller mango då, hört bäst om dem!
    Kram på dig
    Gertrude Tornvall

    2013-02-20 | 16:58:13
  • Anonym säger:

    Mango är den godaste, helt klart.

    2013-02-20 | 17:13:46
  • Anonym säger:

    jordgubb är min favorit bland alla smaker! Mums vad god den är men även mango och choklad är värd att testa!

    2013-02-20 | 17:38:22
  • säger:

    Jordgubb är den godaste! As god verkligen!

    2013-02-20 | 17:43:15
  • Lisa säger:

    vart kan man köpa dom?

    2013-02-20 | 19:00:19
  • Kajsa säger:

    Har hört att chokladen ska smaka lite plastigt, alltså lite för tillgjort.. Sen undrar jag vad märket är på klänningen du har från asos, som utmärker sig mest i ryggen med stora sten (??) detaljer? Var inne och kollade efter den men kunde inte hitta den.

    2013-02-20 | 23:29:51

Kommentera inlägget här: