Gertrudes

Val Thorens v.7

Kategori: Resor

Tänkte berätta lite kort om min resa till Val Thorens v.7.
 
Jag och mina två rumskamrater, Stella och Antonia, plus ett till gäng kompisar, flyger ifrån landvetter lördag morgon och åker med resebyrån Nortlander. Eftersom vi är ett så stort gäng så har alla inte bokat samma. Vi ska bo på ett hotell som ligger mitt i skidbacken som heter Carlsberg After-Ski Hotel. Och japp, det är precis som ölmärket Carlsberg, det är nämligen så att Carlbergs sponsras av hotellet så de bjuds på gratis öl ifrån Calrsberg, då krävs det dock att man är 18år vilket jag inte är, men några av mina kompisar är. När man bokar via en resebyrå till Alperna brukar oftast allting ingå i priset. Alltså boende, dit-och hemresa, liftkort, transfer och oftast halvpension (=frukost+middag), som det gör i vårt fall.
 
Jag har läst runt lite om Val Thorens men även hört ifrån bekanta att Val Thorens har både bra skidåkning, ett bra uteliv och är en mysig by.
 
Tror att detta kommer bli en riktigt bra resa och är sjukt taggad för en vecka med mycket skidåkning, en bra afterski och ännu bättre kvällar, yääääh haha..
 

Videon+de första två bilderna nedan, är ifrån den välkända afterskin i Val thorens som heter La Folie Douce(som även finns i Val D'isere)
 
 
 


Bilder på hotellet:
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vad kostar en sån här resa?

    2013-02-15 | 17:53:28

Kommentera inlägget här: