Gertrudes

YSL byter namn

Kategori: Kläder och shopping

YVES SAINT LAURENT BYTER NAMN

"Hedi Slimane är numera creative director för Yves Saint Laurent och har därmed fått ansvaret för att förändra och förbättra märkets image. Den första förändringen är att byta namn till Saint Laurent Paris. Tanken bakom beslutet är att man hoppas på att kunna gå tillbaka till original versionen av märket, till 1966 då Yves Saint Laurent visade sin första kollektion. Det nya namnet påminner om Saint Laurent Rive Gauche, som märket hette först. "

Detta skrev tidningen Elle på sin hemsida. Tycker hon gjort helrätt i att byta namn då Saint Lauren blir bra mycket mer "cleant" namn och en uppfräschning av märket. Även loggan är numera lite annorlunda.

 
Här är den nya loggan, hittade tyvärr ingen större bild. 
 
 
Valde ut mina favoriter ifrån Saint Laurens kollektion som finns ute nu. Klänningen till höger är helt klart min favorit.
Har även tittat på denna t-shirt länge, vet dock inte vart jag ska få tag på den. Frågan är om den ens säljs längre i och med namnbytet... Någon som vet?
 
 

Kommentarer

  • little ajaba säger:

    jag tyckte om YSL.... men aja feint ändå!!! Köp den högra klänningen så kan jag låna, huuuuuuuuur snygg!!!???

    2012-12-03 | 21:47:42

Kommentera inlägget här: