Gertrudes

you should try this

Kategori: Mat och recept

Okej, vet inte vad som föll mig in igår när jag var på mataffären. Jag har alltid hatat banan(trodde att jag gjorde det fortf men tydligen inte) och blivit äcklad av att ens titta på dem. Men senaste har jag hört så mycket gott om havreplättar med mosad banan i, så tänkte därför att att även jag ville testa detta. Jag köpte därför två stycken bananer och idag efter skolan blev detta mitt mellanmål. Resultatet blev bättre än jag någonsin kunde tro och jag tror att jag gillar banan faktiskt, är stolt över mig själv att jag vågade testa detta. Sen är de även nyttiga på köpet. Det tog 10 minuter och var sjukt lätt att göra dem.

Recept:
1 banan
1ägg
1 dl havregryn
1/2 tsk bakpulver
 
1 krm kanel(valfritt)
1 krm kardemumma(valfritt)
 
Börja med att blanda havregrynen, kanelen, kardemummam och bakpulvret i en skål, tillsatt sedan ägget och rör om. Mosa därefter bananen med en gaffel i en annan bunke. Blanda sedan ihop allting i en bunke sedan är plättarna redo att stekas. 
 
Jag åt dem med tinade jordgubbar och keso, bättre kombo är svårt att hitta...
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Oh de låter jättegodav!!! Kan du kanske göra till helgen så jag o pappa får smaka också ? Puss fr Paris

    2013-01-23 | 08:14:07
  • Anonym säger:

    Kan du inte fixa en roligare design, din blogg är jätte bra! Men hade varit roligt med lite mer personlig design kram

    2013-01-24 | 16:16:17

Kommentera inlägget här: