Gertrudes

Dubai & Abu Dahbi 2011-2012

Kategori: Resor

 Förra jullovet var jag och mina föräldrar i Dubai och Abu Dahbi. Vi var borta i 10 dagar, men hann se väldigt mycket under dessa dagarna. Min bror var inte med eftersom han var tvungen att jobba.
 
En underbar resa.
Här kommer några bilder(blev ganska många, svårt att välja ut eftersom vi tog ca 2000st)
        Dubai
Hotel Atlantis
Pappa & jag, nyårsafton
Dubai. Pappa och jag framför världens högsta torn, Burj Khalifa           Burj Khalifa
Abu Dahbi, Sheikh Zayed Mosque                    Kollade på ett kamelrace ute i öknen i Abu Dahbi           
Här är några av de tävlande kamelerna
                 Här är en kamelägare som väntar på att hans kameler ska fixas i ordning inför race:t.
              Vi fick åka med en kamelägare under kamelrace:t. De styrde kamelerna igenom bilen. Så bilarna körde pararellt med banan och hade en kontroll som gjorde att de smiskade dem när de behövdes. Det var kaos med alla jeeparna som körde på banan. 
        Race:t är igång. På kamelens rygg ser ni den lilla radiostyrda grejen som gör att man kan smiska dem när de behövdes.
I bilen. Här ser ni alla andra Jeeparna också
Jag fick åka fyrhjuling för första gången. Sjukt kul!
På hotellet i Abu Dabhi     

 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Dina skor på 7:e bilden är amazing! Vart kommer dom ifrån?

    Svar: Tack! Forever 21, köpte dem i Dubai förra året :)
    Kram
    Gertrude Tornvall

    2012-12-15 | 17:53:08

Kommentera inlägget här: