Gertrudes

Q/A

Kategori: Frågor och svar

Du är fruktansvärt vacker på dessa bilder... Skulle du kunna ge lite hårtips, som inte är så kostsamt? Till exempel, hur man kan piffa till det lite extra någon dag eller så? 
Gud va snäll du, blir jätte glad!
När det kommer till hår är jag ingen hårexpert helt ärligt, är tyvärr inte så insatt i det då jag oftast inte brukar göra så mycket med mitt hår, antingen fallande(ibland plattat) eller tofs. Men jag kan gå lite efter de erfarenheter jag har. För att få håret lite lockigt/vågit kan man fläta håret precis innan man lägger sig. Ju hårdare man flätar desto tydligare blir lockarna/vågorna. Sen enkla håruppsättningar är alltid snyggt antingen i tofs eller i en slavrig bulle. Det finns även såkallade hårdonuts, som du säkert sett, att köpa som jag skulle rekommendera om du vill piffa till de lite extra någon dag. En sådan kan du köpa för bara någon tjugolapp på H&M eller Glitter. Lycka till!
Du har ju dina egennitade converse som ser ut så!? :) Ja, dem har jag ju. Dock skaver nitarna så mycket så jag kan inte använda dem :( 
Jag fattar inte.. Är det kladdkaka med kokos på? Skriv gärna receptet! Kram! Det är kladdkaka med kokostosca, klicka HÄR så hittar du recepetet!
Ett tips om ni ska baka den! Ha inne kladdkakan väldigt kort och tillsatt sedan toscan när kakan fortfarande är väldigt smetig, då blir kakan kladdigare och toscan får vara inne i ugnen längre då blir den segare och godare i konsistensen! (Gaaaad vattnar i munnen medan jag skriver om kakan)
Ni bara MÅSTE testa denna, det är lätt min favoritkaka. Orkar ni inte baka så vet jag att Kafe Vanilj gör dem, dock inte lika kladdiga och goda.
Beställdes bikinisarna från victoria secret? blev nämligen helt förälskad i den svartvita och hittar den inte på hemsidan... Nej mamma köpte dem i Victoria's Secrets butik i Dubai så inte så konstigt att du inte hittar dem...
Å vilken underbar dag du verkade ha :)! Lakris och chocklad love it!! Vilket land snackar vi, London? Diggar Hello Kitty biten ;)! Det var i centrum av Göteborg, inte  mycket längre bort än så...
Snyggt! Vart har du köpt tröjan? Mamma köpte den i Paris
Vill du säga exakt hur du gjorde dessa bananhavrepannkakorna? 1 mosad banan, 1,5 dl havregryn och 1 ägg. Blanda ihop och stek! Tips, stek i mycket olja så blir de extra knapriga och goda!
Var har du köpt din pyjamaströja?? Den var jättefin! Gap heter märket, mamma köpte den i London! Tack :)
Ojj bra jobbat måste jag säga då! Hur mycket kör du på när du kör crosstrainer då? Vet nämligen inte om man ska ha på högt eller lågt om man vill få smala ben (inte för mkt muskler) tacksam för svar!:-)  Just detta träningspass du kommenterade körde jag på styrka 10. Vilken styrka jag kör på varierar från gång till gång men mellan 5-10. Sen vet jag att olika crosstrainers fungerar olika när de kommer till styrkan. När jag tränat på andra crosstrainers har de ibland vart lättare på 5an och tvärtom. Om du vill ha smalare ben bör du inte köra på så hög styrka, ju högre styrka du tränar på desto mer jobbar benmusklerna, därför bör du köra på en lägre styrka.
Tänkte även fråga om dina kompisar har bloggar? Isåfall vad heter de? :) Ja, jag har tre kompisar som driver bloggar, klicka på följande namn för att komma in på deras bloggar. Lisa , Lova (lova om du ser detta, UPPDATERA MER) och Johanna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: