Gertrudes

Mitt smink

Kategori: Beauty

Önskeinlägg ifr frågestunden
Ögonskugga: Maybelline Color Tatto Cream Gel Shadow * Puderborste: The Body Shop * Solpuder: Isadora * Läppsyl: Carmex * Ögonskugga: Isadora * Läppglans: Victoria's Secret Beauty Rush (även i brunt) & Lip Plumper
 
Detta smink använder jag mig utav. Jag har aldrig riktigt varit speciellt insatt i det här med mineralsmink etc. utan bara köpt det som vart sett bra ut för vettiga priser. Älskar alla dessa produkterna och är jätte nöjd med dem alla. Har använt samma produkter sedan flera år tillbaka förutom den vita ögonskuggan. Den köpte jag i slutet av sommaren och det är en ögonskugga i krämkonsistens, den sitter mycket bättre och är jätte fin i färgen. Brukar använda den innanför ögonen efter att jag tagit min bruna ögonskugga.
 
Varför jag valde att ta med Carmex som ett läppsyl är för att ibland brukar jag lägga på lite före jag lägger på min bruna ögonskugga, det gör att ögonskuggan fäster bättre och håller längre!
 
Här är en bild på hur jag brukar sminka mig på helgerna. På vardagar använder jag endast puder. 
Hittade tyvärr ingen bättre men man ser iaf att den vita ögonskuggan framhävs tydligt i kameran
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: