Gertrudes

Frågor och svar - Kläder

Kategori: Frågor och svar

Kategori: Kläder

Hur många klackskor har du?

12 festskor, sen 2 st med lite lägre klack som jag använder i skolan.

Om du inte vet vad du ska ha på dig en dag vad sätter du på dig då (nödlösning/kläder som alltid funkar)?

Svarta jeans och en t-shirt

Favorit plaggen du äger inför våren? 

Ser framemot att använda min LV väska lite mer, tycker den är svår att matcha nu på vintern, som jag kan matcha till mina bruna LdiR skor.

Klädesplagg & skor som man bara måste ha? 

Ett par Converse är enligt mig ett måste men även en Missoni sjal, den kommer du kunna använda jätte länge, en såkallad klassiker och den är SJUKT snygg. Ett av de bästa jag äger!

Vilken är din favorit outfit du har haft på dig? 

Hmm, svår fråga men jag gillade denna outfiten väldigt mycket

I och med att din mamma äger twist&tango får du billigare grejer?

Ja :)

Vad jobbar dina föräldrar med?

Kläder både två!

Vad är det för rosa hörlurar du har, vart kan man köpa dem? :)



Jag vet tyvärr inte vad märket heter men köpte dem på Media Market för ca. ett år sedan. Dock har gummigrejerna som man sätter i öronen ramlat av så kan inte använda dem mer, tråkigt :(

Vilket favoritmärke har du på jeans?

Jag älskar mina Robin’s Jeans jag har, men jag måste lämna in dem för att de skall sys om. Annars så gillar jag mina Dr.Denim jeans, lite tråkigt kanske men ingen kan neka att de är bekväma och snygga, eller hur?

Vilket klädesplagg kan du bara inte leva utan?

Mina svarta byxor ifrån gina tricot med silver dragkedjor och min missoni sjal

Hur gick din mamma till väga när hon och hennes vän skulle starta Twist&Tango?

Hon jobbade som inköpare på KappAhl 10 år precis innan hon startade företaget, innan dess också med kläder, man måste ju börja någonstans :)

Du kanske kan visa dina 5 favoriter ifrån din garderob?

Min sommarkläder ligger nedpackade men valde bland höst/vinter kläderna.

Om man bortser ifrån allt jag redan nämnt i tidigare frågor såååå...

Tröja: Juicy Couture, Sjal: Missoni, Byxor: Robin's Jeans, Paljettjacka: Jimmychoo for H&M, Klänning: Asos.

Vad vill du jobba med i framtiden?

Följer mina föräldrars spår dvs. inom mode, finns inget annat alternativ. 

Vad för plagg vill du bära/äga nu till våren och sommaren? 

Vill ha ett Hermes armband, ett par par sneakers som jag hittade ifrån Kurt Geiger, ett par Missme jeans och en missoni bikini.

Favoritaffär i göteborg? 

H&M, Twist&Tango, Tara, Raglady, Zara, fiorucci och Gina Tricot.

Vad för olika väskor har du?



En svart balenciaga, brun Louis Vuitton, brun Campomaggi med nitar, en svart marc by Marc jacobs och en Twisttango i mocko med fransar.

Vart brukar du/dina vänner hitta ex. snygga klänningar till fester osv? :)

Asos och Nelly framförallt. Men sen hittar man även fint på Fiorucci, Chicy, H&M, Modekungen, Gina&Tricot osv...

Vilken storlek köpte du på dina gympaskor? Eftersom det var barnstorlek?

38:)

Hej sötis! Jätte inspirerande blogg måste jag säga! 
Sjukt hur avis man kan bli på någon. 
Tänkte bara fråga dig vilken storlek du har på dina rayban outdoorsman, samt vilket glas det är? Och gärna om du vet vart dem är köpta! Puss!!
 
Hej på dig! åh, va glad jag blir!!! :D
 
Ska kolla upp detta, gör ett enkilt inlägg! De kommer innan helgens slut. Puss!

 

Kommentarer

  • lisa säger:

    Heej! älskar din blogg men kom just på en fråga och vart har du köpt din svarta kappa? inte någon tjock utan den smala stiliga? puss

    2013-01-26 | 17:52:33

Kommentera inlägget här: